Renovatie van Reyers-tunnels: uitleg
Reyers Boulevard, een toekomstige stedelijke boulevard?
Dit jaar evolueert Brussel naar het ritme van de werken, werken en werken. Of u nu met de auto, de fiets of met het openbaar vervoer reist, het kan uw dagelijks leven en dat van alle Brusselaars en bezoekers verstoren.
Waarom renoveren we vier van de zes Reyers-tunnels?
In de afgelopen jaren heeft Reyers Boulevard veel veranderingen ondergaan. De eerste was de sloop van het Reyersviaduct om een boulevard te creëren. Om een stedelijke boulevard te hebben, moet Brussel Mobiliteit beginnen met het renoveren van de plafonds van 4 tunnels uit de 6. Dat zegt plafond voor tunnels, zei terrein voor de boulevard ...
Onder het oude viaduct en de toekomstige stedelijke boulevard, zijn er 6 tunnels: 3 die terugkeren naar de stad en 3 die de stad verlaten richting de E40.
Het doel van deze verbouwingen is om ze veiliger te maken, Brussel Mobiliteit zal een nieuw ventilatiesysteem, een geluidsreducerend systeem en een nieuwe LED-verlichting installeren.
Renovatie van het Reyers-complex: welke impact?
De 4 tunnels die dit jaar worden gerenoveerd zullen hun hoppers zien terug te brengen van 2 naar 1 band. Waarom? Brussel Mobiliteit zal ondersteunende balken tussen de twee banden toevoegen om de zijwegdekwerken te verbreden.
Er zullen voornamelijk renovaties, krimp maar ook tests zijn voor de nieuwe dakafdichting van deze tunnels.
Het zal veel verstoringen voor automobilisten opleveren ... Het werk is al begonnen, ze vinden plaats in de week van 7u tot 22u. Het weekend zijn "buffer" -perioden om in te halen als die er zijn. Tijdens de bouwperiode, aan de oppervlakte, zijn er twee toegankelijke stroken op Reyers Boulevard.
Na de tunnels, plaats voor renovatie van het oppervlak:
Binnen een jaar, aan het einde van de tunnelrenovatie, begint de Brusselse mobiliteit aan de herontwikkeling van de boulevard zelf. Deze toekomstige stedelijke boulevard maakt plaats voor een mooie openbare ruimte en hopelijk meer rust voor de bewoners...
Hoe te bewegen tijdens dit werkjaar?
Sinds 27 januari zijn de te renoveren tunnels geleidelijk afgesloten voor verkeer, elk voor een periode van drie maanden. Het is duidelijk dat de situatie in de loop van het jaar zal evolueren, dus we moeten alert zijn op veranderingen.
Brussel Mobiliteit heeft aan alles gedacht, hier zijn de verklaringen:
Met de auto:
- De tunnel van de E40 naar Meiser zal worden afgesloten en het zal onmogelijk zijn om van de E40 naar Diamond te gaan. Hoe het te doen? Het alternatief zal zijn om de ring (RO) naar Zaventem te nemen en de boulevard Leopold III te nemen. Voor de dapperste moet je uitstappen bij Strombeek-Bever en de A12 nemen.
- Je moet Brussel verlaten? Alle omleidingen zijn via de Avenue des Cerisiers omdat de toegang tot de E40 volledig is afgesloten.
- U bent aan de kant van Roodebeek en u moet zich aansluiten bij Meiser Square? Het is Avenue Plasky om er toegang toe te hebben.
Te voet of met de fiets:
Brussel Mobilité zal een tijdelijke brug zijn voor mensen die niet in een auto zitten. Het bevindt zich tussen kolonel Bourg en het metrostation Diamant.
- U wilt de Boulevard Reyers oversteken ... Maar hoe? Het is verplicht om het te passeren via het metrostation (er wordt een apparaat voor personen met beperkte mobiliteit opgezet) en het station is open H24.
Openbaar vervoer is uiteraard toegankelijk, sommige MIVB-bushaltes zullen tijdens de werken enigszins misplaatst zijn. U moet meer te weten komen over de MIVB-website voor regels 12, 21 en 79.
Als dit echt een puinhoop is, vergeet dan niet dat er veel manieren zijn om Brussel te verkennen met Villo, Billy Bikes, Obike, etc.
Eén woord, moed voor iedereen en één voor één jaar!
Bron: Brussel Mobiliteit Reyers & Brussel Mobiliteitscomplexrenovatie Reyers.
Vond je dit artikel leuk?
Deel het